Relocari birouri in Cluj Napoca
Pentru a oferi o gama completa de asistenta pentru clientii nostri, am introdus si o categorie de servicii de relocari, destinata atat companiilor, cat si angajatilor acestora. Echipa noastra ofera solutii strategice si consultanta personalizata, astfel incat sa facilitam o reducere a costurilor si o mai buna eficientizare a timpului.
Serviciile de relocari includ:Servicii "Destination" Contact
Tururi de oras
- intampinarea/Transferul
- Tur de orientare al orasului in care prezentam principalele obiective, facilitatile medicale, zonele comerciale, parcurile, locurile de cult, muzee, activitati recreative, adrese oficiale, autoritati (se asigura transportul cu masina companiei si sofer profesionist)
- Prezentare generala a ofertelor de locuinte si a cartierelor/zonelor de interes, organizarea vizionarilor la apartamentele pre-selectate si insotirea expatului la toate vizionarile
- Prezentarea de ansamblu a scolilor si a formelor de invatamant din noua tara
- Principalele diferente intre sistemele de invatamant din tara de origine si tara gazda
- Punerea in tema a familiei despre aspectele care trebuie luate in considerare referitoare la educatia copiilor in functie de obiectivele scolare pe termen lung
- Furnizarea informatiilor despre oferta scolara si conditiile si termenii de inscriere pentru fiecare scoala in parte
- Pachetul de bun-venit contine informatii locale, informatii de interes pentru nou-sositi, despre preturi, stil de viata, informatii speciale
Training cultural
- Cursul este creat sa educe expatul si familia sa despre modalitatea de a relationa cat mai bine cu particularitatile locale in viata de zi cu zi
- Programul ofera un forum interactiv pentru angajatii expati si familiile lor, ajutandu-i sa invete despre diferente culturale dintre tara lor si cultura tarii la destinatie
Asistenta acomodare (deschidere cont bancar, contracte utilitati)
- Primire/transfer/prezentarea zonei
- Asistenta la crearea conturilor bancare, asigurari, servicii de telefonie si internet
- Asistenta la mobilarea si utilarea casei
- Vizita pietelor locale
- Aspecte practice legate de viata locala
- Asistenta in gasirea si angajarea personalului de intretinere a casei
- Pachet de bun-venit cu informatii de interes pentru nou-sositi, despre preturi, stil de viata, informatii speciale
- Follow-up la 2 si 6 luni
Inmatriculare auto
- Asistenta la obtinerea certificarii RAR
- inregistrarea la Administratia Financiara
- Obtinerea numerelor de inmatriculare si a certificatului de inregistrare al masinii
Asistenta educationala
- Prezentarea diferentelor specifice intre sistemele de invatamant de acasa si cele din tara gazda
- Prezentarea diverselor optiuni de scolarizare disponibile in noua locatie: de stat, private, internationale sau locale
- Stabilirea intalnirilor la scolile selectate pentru o imagine mai clara a clientilor asupra optiunilor existente si pentru o informare mai detaliata
Servicii la plecare
- inspectia casei si lista de inventar (unde este cazul)
- Obiectele de mobilier si starea acestora
- Starea proprietatii
- Notificare la Oficiul Postal pentru schimbarea adresei
- Servicii de redirectionare a mail-ului
- Anularea abonamentelor si calitatii de membru la diferite cluburi
- Eliberarea proprietatii de toate reziduurile rezultate in urma mutarii
- Ridicarea restului de mobilier care nu i-a mai folosit detasatului si livrarea mobilierului catre centre de caritate
- Asistenta cu privire la masinile care nu vor fi returnate expatului in tara de origine
- Contactarea furnizorilor de utilitati si notificarea acestora cu privire la incetarea contractului si plata restantelor
- Consultantul nostru va negocia returnarea depozitului de garantie si se va incerca pe cat posibil evitarea platilor cu penalitati de catre detasat, cu verificarea listei de inventar initiala
Servicii "Immigration" Contact
Permise de sedere
Acest serviciu are scopul de a asista cetatenii non-UE care planifica o sedere in Romania. Acesta este valabil pentru orice expatriat care a obtinut autorizatia de munca de orice tip si pentru membrii familiei sale, inclusiv copiii.
Cetatenii non-UE au obligatia de a obtine viza de lunga sedere inainte de obtinerea permisului de sedere pe teritoriul Romaniei. Trebuie retinut ca pentru membrii familiei, viza de lunga sedere poate fi obtinuta dupa un raspuns favorabil in aceasta privinta din partea inspectoratului Roman pentru Imigrari (procesul de reunificare a familiei, descris mai jos).
Vize de lunga si scurta sedere
Cetateni non-UE - aplicanti principali, trebuie sa obtina viza de lunga sedere dupa obtinerea autorizatiei de munca (pentru angajari locale si detasari).
Prin urmare, viza de munca si cea de detasare trebuie obtinute in 60 de zile dupa eliberarea autorizatiei de munca (tip D/AM, respectiv D/DT) ca si conditie pentru obtinerea permisului de sedere.
De asemenea, membrii familiei trebuie sa obtina o viza de reunificare (D/VF) in 60 de zile dupa obtinerea aprobarii reunificarii familiei.
Cetatenii non-UE, posesori de permise de sedere in Romania ar putea avea nevoie de viza de scurta sedere pentru a vizita in scop personal sau de business tari din UE sau non-UE.
Autorizatii de munca
Legislatia in vigoare privind imigratia prevede ca autorizatiile de munca trebuie sa fie obtinute pentru cetatenii non-UE care lucreaza in Romania, indiferent ca sunt pe o salarizare locala sau salarizare de detasat.
Acest proces este foarte complex: obtinerea autorizatiilor de munca pentru angajati implica 3 autoritati (Ministerul Educatiei, Agentia Teritoriala de Ocupare a Fortei de Munca si inspectoratul Roman pentru Imigrari); obtinerea autorizatiilor de munca pentru detasati implica doua autoritati (Ministerul Educatiei si inspectoratul Roman pentru Imigrari).
Procedura este chiar mai complexa din cauza faptului ca viza trebuie obtinuta in 60 de zile dupa eliberarea autorizatiei de munca (tip D/AM, rspectiv D/DT), ca si conditie pentru obtinerea permisului de sedere.
Certificate de inregistrare
Toti cetatenii UE care planuiesc o sedere extinsa in Romania, precum si membrii familiei - inclusiv copiii - trebuie sa obtina acest document. Toata documentatia trebuie sa fie depusa dupa ce contractul de munca/detasare intra in vigoare si in primele 90 de zile de la intrarea in Romania.
Apostilari si supra - legalizari ( doar pentru documentele emise in Romania)
Apostila
In cazul in care cetatenii UE si non-UE au nevoie de apostila pentru orice document obtinut pe teritoriul Romaniei (certificate de nastere, de casatorie, diploma etc), Ii putem ajuta cu aceasta procedura. Taxa oficiala pentru obtinerea apostilei depinde de tipul de document si de numarul de pagini. Apostila se poate realiza si pentru cetateni din Romania care traiesc in strainatate si au nevoie acolo de documente romanesti pentru a se angaja in alta tara.
Supralegalizarea
Cetatenii non-UE cu documente eliberate in tari ce nu sunt membre ale Coventiei de la Haga, au nevoie de supralegalizare, o procedura ce implica 3 stampile (doua din tara de origine si una din Romania, de la Ministerul Afacerilor Externe). Putem ajuta cu aceasta ultima stampila din Romania ca parte a procedurii de supralegalizare.
Carte Albastra a UE
Acestea sunt emise pentru cetatenii straini care au obtinut pe teritoriul Romaniei o autorizatie de munca pentru inalt calificati. Acest fapt incurajeaza mobilitatea geografica in cadrul UE, intre diferite state membre, pentru cei care au obtinut cartea albastra.
Notificari ITM
Pentru toti cetatenii UE si non-UE, firmele romanesti au obligatia de a depune o notificare la inspectoratul Teritorial de Munca, incepand cu 5 zile inainte sau cel tarziu in ziua inceperii detasarii. Va rugam sa retineti ca penalizarea pentru neconfirmare cu prevederile legale este semnificativa.
Managementul relocarilor de business
- Formarea companiei
- Asistenta cu identificarea spatiilor de birouri
- Servicii judiciare si de consultanta fiscala
- Servicii de TVA si consiliere
- Servicii de contabilitate si salarizare
- Taxare pentru expati si de interpretariat
- informarea regulata a staff-ului si a partilor interesate
- Management de risc
- Planuri de contingenta
- Planuri de proiect si schimb de informatii
Servicii "Moving" - companii si sedii de firma Contact
Mutari de companii si sedii de firma
- Estimari gratuite de volum si explicarea intregului proces de relocare
- Consultanta profesionala pe perioada mutarii
- Impachetare cu materiale de calitate
- Ambalatori cu experienta in domeniu
- Etichetarea cutiilor si livrarea lor conform planurilor
- Demontare si montare mobilier
- Manipulare si incarcare in camioane
- Livrare la noul sediu
- Ridicarea materialelor folosite
Mutari de efecte personale
- Estimari gratuite de volum si explicarea intregului proces de relocare
- Consultanta profesionala pe perioada mutarii
- Impachetare cu materiale de calitate
- Ambalatori cu experienta in domeniu
- Ambalarea lucrurilor de valoare si a celor fragile
- Demontare si montare mobilier
- Manipulare si incarcare in camioane
- Livrare la noua resedinta
- Ridicare materiale folosite
Mutari de echipamente si obiecte speciale
- Case de bani
- Pianine si piane cu coada
- Utilaje industriale
- Linii de productie
- ATM-uri
Mutari internationale door to door
- Estimari gratuite de volum si explicarea intregului proces de relocare
- Consultanta profesionala pe perioada mutarii
- Impachetare cu materiale de calitate
- Ambalatori cu experienta in domeniu
- Ambalarea lucrurilor de valoare si a celor fragile
- Demontare si montare mobilier
- Manipulare si incarcare in camioane
- Transport la noua resedinta
- intocmirea documentatiei necesare
- intocmirea inventarului bunurilor
- Depozitarea bunurilor in Romania sau in tara de destinatie
- Formalitati vamale
- Livrare la noua resedinta
- Ridicarea materialelor folosit
Mutari autoturisme
- Manipulare la origine ( cu rampi speciale pentru incarcare/descarcare din/in camion sau container)
- Pozitionare si securizare a autoturismului pentru transport
- Formalitati vamale (daca este cazul)
- Asigurare
- Obtinerea documentelor de transport pe baza certificatului de inregistrare
- Livrarea autoturismului la noua resedinta.